Excursiile din Liceul 'Tudor Vianu', anii 2001-2004 Inapoi la Imagini si cuvinte Despre Cabanierul-Nebun Cabanierul-Nebun Contact Ultimele modificari aduse Cabanierului-Nebun

Munţii Gurghiu: Lunca BraduluiCabana Şeştina

- 13-14 februarie 2010 -

Ninsorile abundente au lovit din nou plaiurile carpatine, iar majoritatea destinatiilor clasice (Bucegi, Piatra Mare, Ciucas) au fost acoperite cu straturi consistente de zapada. Si cum se anuntau incalziri pentru weekendul acesta, se putea pune si problema avalanselor. Una peste alta, propunerea lui Vladut de a merge in Muntii Gurghiului a picat la fix, acestia nefiind prea inalti, mai ales in partea nordica pe care ne-am propus sa o vizitam.

Poze - Muntii Gurghiu, Cabana Sestina

Am plecat vineri seara, cu acceleratul de Baia Mare, urmind a cobori la 3 AM in Toplita pentru a lua un personal spre Lunca Bradului. Dar cum drumul primului tren a traversat valea Prahovei, unde se inlocuiesc sinele, intirzierea a fost de 1 ora si jumatate, pierzind astfel legatura cu personalul nostru. Pentru ca urmatorul tren spre Lunca Bradului era peste vreo 3 ore, am decis sa trecem la varianta microbuz. Ne urcam toti 22 in cursa de 6:15, platim bilete, dar nu mergem decit pina la prima statie, unde soferul ne da jos, spunindu-ne ca va veni un autocar special pentru „grupul de schiori” – adica noi. Coborim, facind loc astfel localnicilor care merg si ei cu treburi, sculati cu noaptea in cap. Dupa vreo 10-15 minute apare si autocarul, destul de modern (nu se compara cu jafurile pe care le foloseste Codreanu). Am atasat o poza cu programul curselor Dany-Trans: [link]

Din drumul national se parcurg 7 km pe valea Salardului pina la cabana Sestina. Incepem sa mergem agale, dar la scurt timp ne ajunge din urma o platforma de carat busteni care ne culege pe toti si ne lasa la 500 de metri distanta de cabana. Incepe sa ninga cu fulgi uriasi si, strabatind peisajul astfel creeat, ne luam in primire paturile in care vom dormi. Cabana Sestina dispune de 27 de locuri de cazare, la pretul de 25 RON, si de niste gazde cumsecade.

Dupa ce mincam ceva, in jurul orei 10.30 ne intoarcem in locul in care ne-a lasat platforma si incepem sa urmam traseul marcat cu triunghi albastru. Destinatia este plaiul Moita, iar indicatorul estimeaza 2 ore si jumatate - 3. Zona este destul de mult exploatata forestier, dovezi gasim la tot pasul: de la utilaje la copaci cazuti si versanti golasi. Traseul urmeaza valea Sestinei si prezinta o panta destul de domoala. Pe drum ni se alatura doi catei curajosi care ne vor urma de-a lungul intregii drumetii. Din cind in cind mai zarim si cerul albastru si, odata cu el, niste raze cutezatoare de soare. Zapada devine din ce in ce mai mare, iar Paul infrunta cu tarie nametii, care in unele locuri depasesc jumatatea parazapezilor. Drumul este bine marcat, dar inaintam mai lent datorita zapezii mari. In citeva locuri zarim urmele unor caprioare ce au coborit din padure pentru a se adapa. In ultima parte, urcusul se accentueaza un pic, fara a deveni insa abrupt si trece printr-o padure de puiet de brad. La scurt timp iesim in platou, la o altitudine de circa 1250 m. Realizam un popas mai lung in care consumam mincarea de prin rucsaci (eu am bagat traditionalul peste la conserva), apoi decidem sa facem cale intoarsa.

Ajunsi la cabana, tragem un pui de somn dupa care ne adunam in sala de mese pentru a pune la cale jocuri de societate precum Twister sau Turnul.

A doua zi o luam repede din loc pentru ca avem de prins trenul din Lunca Bradului de la ora 12:46 care ne va duce in Brasov. Dupa 5 ore si jumatate de petrecut in personal (fara intirziere), gupul se imparte in doua microbuze ce iau calea Bucurestiului.